Δευτέρα 4 Νοεμβρίου 2013

Μετά από 1700 χρόνια σήμερα καταπατείται η Αργία της Κυριακής!


Αὐτὴ τὴν Κυριακὴ κᾶνε τὴν ΔΙΚΗ ΣΟΥ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ!

Μετὰ ἀπὸ 1700 χρόνια, αυτή την Κυριακή 3 Νοεμβρίου 2013 καταπατείται ἡ ἀργία τῆς Κυριακῆς μὲ ἀπόφαση τῆς νεοταξικῆς κυβερνήσεως...

Τὰ τελευταία 3 χρόνια ἔχουμε δεχτεῖ ὡς κοινωνία μία πληθώρα μέτρων ποὺ ὑποτίθεται πάρθηκαν γιὰ τὴν σωτηρία μας ἀλλὰ, οὐσιαστικὰ ὁδηγοῦν μὲ μαθηματικὴ ἀκρίβεια σὲ μεγαλύτερη φτωχοποίηση τοῦ λαοῦ καὶ ξεπούλημα τῶν πλουτοπαραγωγικῶν πόρων τῆς πατρίδας μας.

Τ
μέτρα βέβαια δν γγίζουν λο ατ τ διεφθαρμένο οκονομικοπολιτικ καθεστς τς μεταπολίτευσης γι τ ποο  δικαιοσύνη κα ο νόμοι εναι γνωστες λέξεις κα πο προσπαθε μ νύχια κα μ δόντια ν διατηρήσει τν ξουσία στ βαμμένα μ τ αμα πολλν λλήνων πο χουν ατοκτονήσει χέρια του.

Μέσα σ
ατ τ 3 χρόνια ο πλατεες γέμισαν μ γανακτισμένους πολίτες, περγίες κα συλλαλητήρια γιναν, δημόσια κτήρια καταλήφθηκαν στόσο τίποτα π λα ατ δν σταμάτησε κανένα μέτρο π τ ν φαρμοστε. κόμη κα σ ατ τ στημένο παιχνίδι τν κλογν,  νεοέλληνας πέδειξε σ μεγάλο ποσοστ τι φοβται ν ρθει πέναντι σ ατος πο βρίζει λη μέρα, σως λόγου φόβου σως κα λόγω τι εναι ξαρτημένος π ατ τν σάπια κατάσταση πο κα  διος βοήθησε ν δημιουργηθε. 

Τ μέλλον θ....παληθεύσει θ διαψεύσει πολλος πο σχυρίζονται τι βολεμένος κα καλοζωισμένος νεοέλληνας δν χει πιθανν τ ντισώματα ντίστασης πο παιτονται γι ν βάλει να τέλος σ ατ τν καταστροφικ πορεία πο προδιαγράφεται γι τν χώρα μας.

τσι λοιπν φο ξεχειλίζουν τ χρήματα π τς τσέπες μας, φο νάπτυξη τς οκονομίας μς χει ξεπεράσει σ ρυθμος ατ τς Κίνας, φο τ success story παίρνει σάρκα κα στ, εχαν τ φαειν δέα ν νοίξουν τ μπορικ καταστήματα τν Κυριακή, ρχς γενομένης στν Θεσσαλονίκη τν Κυριακ 3 Νοεμβρίου.

ρχικ επαν τ μέτρο θ εναι γι λίγες Κυριακς λλ οσιαστικ πιθυμον ν τ φαρμόσουν σ λες.

Κα
τ ρώτημα πο προκύπτει γι ναν πλ νθρωπο πο σκέπτεται κα κρίνει διος γι τν αυτό του κα χι ο τηλεπαρουσιαστς τν εδήσεων γι ατόν, εναι «μ καλ χρόνος μς λείπει γι ν ψωνίσουμε τ χρήματα;» 

Τν πάντηση τν ξέρουν κα τν ξέρουμε λοι μας. 

Σ μία οκονομία που νεργία εναι μοναδικς δείκτης πο νεβαίνει, που μπορικός της κόσμος μαραζώνει καθημερινά, πο τ λουκέτα χουν πάρει διαστάσεις πιδημίας κα που τ πι συχν πο βλέπει κανες στς βιτρίνες τν καταστημάτων εναι τ «νοικιάζεται», τ νοιγμα τν καταστημάτων τς Κυριακς ποτελε να κόμη χτύπημα στν μικρομεσαία λληνικ πιχείρηση πο δν θ μπορέσει ν ντέξει τν νταγωνισμ πρς τ μπορικά, κυρίως ξένων συμφερόντων, πολυκαταστήματα.

Δ
ν χτυπιέται μως μόνο μικρομεσαος λληνας μπορος λλ κα ργαζόμενος καθς ρκετο ργοδότες χουν τν πάγια τακτικ ν μν ποζημιώνουν μ τν νόμιμο τρόπο τος παλλήλους τους, δηλαδ μ προσαύξηση 75% κα ρεπό.
Δν εναι μως μόνο τ οκονομικ σκέλος σ ατ τν στορία
Κυριακ γι τος λληνες εναι ερ μέρα μ λη της τν σημασία. Πέρα π τ θρησκευτικ κομμάτι τς Κυριακάτικης ργίας κα τς κκλησιαστικς λειτουργίας κείνη τν μέρα σμίγει οκογένεια κα ο φίλοι γύρω π τ μεσημεριαν τραπέζι. Ατ τν παραδοσιακ κατάσταση γι τν λληνικ οκογένεια ρχονται τώρα ο φωστρες τς οκονομίας ν τν διαλύσουν. Γιατί πάλληλος πο ργάζεται σ να μπορικ κατάστημα εναι / σύζυγός μας, γονιός μας, δερφς δερφή μας, τ παιδί μας. Κα ν μπορος μίας μικρομεσαίας πιχείρησης μπορε ν ποφασίσει ν μν νοίξει τ κατάστημά του, ατ δν σχύει γι λα τ μεγάλα μπορικ πολυκαταστήματα πο στ βωμ το κέρδους μίας κόμα ργάσιμης μέρας δν θ διστάσουν ν θυσιάσουν τς νθρώπινες σχέσεις.
Ατ τ φορ τ πράματα μως δν εναι τόσο δύσκολα γι ν ντιδράσεις νεοέλληνα. Δν χρειάζεται ν κάνεις περγία, ν κατέβεις ν ποκλείσεις τν εσοδο κάποιου καταστήματος, ν συγκρουστες μ τν στυνομία. πλ κνε ατ πο κανες τόσα χρόνια. Κάτσε σπίτι σου, πνε βόλτα, βγς ξω γι καφ γι φαγητό.πλ μ πς γι ψώνια.  καθένας πο θ πάει γι ψώνια πιβραβεύει κα δικαιώνει τν πιλογ ατν πο ποφάσισαν ν πιτρέψουν τ νοιγμα τν μπορικν καταστημάτων τν Κυριακή. ν τώρα πο ξεκινάει ν φαρμόζεται τ μέτρο ατ δν πάρξει νταπόκριση π τν κόσμο, διος μπορικς κόσμος θ τ παραμερίσει. 
καθένας πο θ σκεφτε τν Κυριακ ν μπε σ να κατάστημα γι γορς, πρν σκεφτε ν θ το ταιριάζουν τ παπούτσια τί χρμα θ πάρει τ φόρεμα, ς ναλογιστε τι πάλληλος πο θ τν ξυπηρετήσει δν εναι κείνη τ στιγμ μαζ μ τν οκογένειά του κα τ γαπημένα το πρόσωπα. (πηγή)
Ας δούμε μερικές ιστορικές εκκλησιαστικές αναφορές περί της Αργίας της Κυριακής.

Ο Απ. Παύλος
 θεωρεί την εργασία μεγάλο και ισχυρό παράγοντα για την καλλιέργεια των αρετών, παράλληλα όμως, οι Χριστιανοί ενθυμούμενοι ότι ο Χριστός αναστήθηκε τη «μία των Σαββάτων» δηλ. την επομένη ημέρα, και θέλοντας να την τιμήσουν, δεν την ονόμασαν ημέρα αργίας αλλά ημέρα αγιασμού, κατά την οποία συγκεντρώνονταν για να τελέσουν το Μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας.

Ο Μέγας και Ισαπόστολος Κωνσταντίνος
 με Αυτοκρατορικό Διάταγμα της 3ης Μαρτίου 321 προς τη Ρώμη, επιβάλλει την πρώτη ημέρα της εβδομάδος ως ημέρα αργίας. Το Διάταγμα εντέλλεται όπως «όλοι οι δικασταί, ο λαός της πόλεως και αι λοιπαί εργασίαι οφείλουν να καταπαύουν κατά την αξιοσέβαστον ημέραν του Ηλίου» (C 111,12 2, in Corpus Juris Civilis τ. II, Codex Justinianus, Berlin 1927). Οι ειδωλολάτρες ονομάζουν την ημέρα «Sunday» (Sun = ήλιος) και οι Χριστιανοί «Κυριακή» επειδή ο Κύριος είναι ο ήλιος της Δικαιοσύνης.


Γι'αυτό κι εμείς,  ως Χριστιανοί Ορθόδοξοι, θέλουμε να τιμήσουμε την Ημέρα της Αναστάσεως, που μας υπενθυμίζει η εκκλησιαστική λειτουργική μας παράδοση κάθε ΚΥΡΙΑΚΗ.



1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

βγὲς ἔξω γιὰ καφὲ ἢ γιὰ φαγητό.Ἁπλὰ μὴ πᾶς γιὰ ψώνια.

Μήπως να μην πάμε ούτε για καφέ,φαγητό και βενζίνη; Κάποιοι δουλεύουν και εκεί την Κυριακή.
Απλά ρωτάω γιατί δούλεψα και εγώ την Κυριακή που μας πέρασε και με πείραξε πολύ.